Followers

pengorbanan seorang remaja bergelar pelajar

selamat petang .. hai dan selamat sejahtera
mari lah baca entry saya kali ini ..
mesti kamu semua pernah alaminya kan ?

ok , nie pasal tajuk saya kat atas tu !
tengok balek tajuk apa yang saya tulis
cepatan dongg
"HOLIDAY TAK BERMAKNA"
ahaiiii
dah 3 minngu saya dan rakan rakan seperjuangan menilik hampir semua buku rujukan , buku teks , buku latihan untuk exam mid year tahun nie ..
biasa lah kami dah masuk tingkatan 4 , bak kata mummy saya dah dewasa pon ..
so kami kena pikir pasal masa depan kami ..
nak kerja apa ? nak jadi apa ? 
DOKTOR ? PENSYARAH ? ARKITEK ? MAT REMPIT ?
saya harap tak ada lah yang jadi mat rempit ni kan ?

msauk ke topik terhangat saya  ..
semua budak sekolah , tadika or apa apa aja ..
sure happy gila kan nak holiday , cuti sakan lah katakan .. menurut pengiraan saya yang tak bapa nak pandai nie , cuti sekolah kali ni 16 HARI 
fulamakk banyaknya ... *muka happy bagai nak gila
tapi adat jadi pelajar ni memang kalau cuti sekolah ja sure lah ramau yang mengeluh ..
SEBAB APA ? sebabnya homework banyak ... kadang kadang rasa macam nak cuti setahun ..
nina pon banyak jugak homework nya .. tapi tak pe lah .. nak pandai kena berkorban waktu muda nie ... x gitu ??
korang pun mesti banyak kan homework ? tpai yang pastinya FACEBOOK , BLOG , TWITTER , TUMBLR dan macam macam lagi pasti akan diluangkan masa ...
kadang kadang sampai tak sempat nak buat homework... 

ok lah cik nina rasa dah merapu rapu dah nie






suka ? like or comment ok !

0 berceloteh bersama ♥mylifeismine♥: